Saturday 16 April 2016

Button Badge Wedding

Salam tengahari uoollss.. lame x update blog ni..kali ni ade story nk di kongsikan.. terus story la ye.. Last week aku dgn mak ayah aku ade pegi majlis kawen anak kwn ayah aku.. smpai sane, tgk bapak pengantin ade pakai button badge..balik dari kenduri, mak ayah aku pn teringin nk mcm tu jgk pakai button badge.

Majlis kawin aku lg 2 mggu kot.. nk order online mcm x sempat dh. Benda ni aku pernah jgk terfikir nk buat mase awal tahun hari tu tp aku fikir2 x payah la.. Tapi x sangka last minit, parents aku nak..

Dengan gigihnya aku search google, facebook cari button badge. Ade byk aku jumpa page2 facebook button badge ni dan sgt byk pilihan design2 yg menarik. Dah pilih tu, aku terus wasap dia nk order bagai..siap pilih design..dh deal semua tinggal nk buat payment je bank in. Company dia kt Selangor. Byk kali jgk aku tanya dia sempat sampai ke tak nanti sebelum 30 april 2016 ni sbb 1 mei 2016 dh nak guna.. Dia ckp sempat tp aku takut posmen lambat ke ape..tersadai kt pejabat pos lambat delivery, naye aku nanti.. nangis...huhuhu

Kisahnya mlm td dlm perjalanan nk bank in, aku ajak pegi kedai kawin kt uptown pandan JB. Try la mencuba nasib kn.. Dah sampai sana, tanya2 mmg ada buat button badge. Terus order 50 pcs...1 pcs Rm2.20...agak mahal nak banding dgn harga yg aku nk order online tu 1 pcs Rm1.80... beza harga 40 sen..Tp dh urgent nk guna, mase pn dh suntuk, so aku grab je kedai ni order terus dgn dia.. Siap pilih design, font, text bagai...terus bayar habis Rm110.. Lebih kurang seminggu la bru siap.

Hari ni dia wasap aku nk buat comfirmation design.. cantik, simple dan puas hati. Tak sabar nk tgk hasil dh siap nti. So yg ni aku tak risau sgt sbb dh siap nti, aku boleh dtg collect je kt Pandan Uptown tu..takde nk susah hati tggu pos laju dh smpai ke belom. Berdasarkan pengalaman aku dh byk kali order online ni, barang aku selalu dpt dkt 2 mggu dari tarikh brg tu mula di pos kan.. ko rase?? Aku harus risau betul x..hahaha..

Tp aku pn satu last minit bru nk order.. mujur order x byk, 50 pcs je...sempat la nk siap dlm seminggu ni... Ha pastu dia ckp 22 April 2016 ni aku dh boleh dtg ambik..hehe..seriusly aku bleh tenang skg ni utk hal button badge ni lorhh...haha...

Gini la rupanya button badge aku order yg sgt simple dan tentu la cantik.. :)

No comments:

Post a Comment