Wednesday 3 February 2016

Design Baju Kahwin Emerald Green

Assalamualaikum dan selamat mlm. Berblogger lg aku mlm ni..Street to the point lah yer..hihi.. Hari ni dlm pukul 2.00ptg tunang aku dtg ambik aku kt umh. Kitorang nk pegi butik pengantin uncle mie yg sgt friendly terletak di Taman Scientex, Kulai. Dh janji dgn uncle hari ni nk jumpa bincang pasal baju, pelamin, material kain dan ambik ukuran badan sbb aku amik pakej buat baju baru walaupun baju tu pakai sehari je kan..huhu.

Bulan 12/2015 hari tu aku dh jumpa uncle mie tp time tu tunang x ikot. Aku pegi pun nk bayar deposit jek untuk lock date kan. Nanti lambat booking, nangis pulak aku x dpt amik uncle mie sbb rekaan baju uncle mie semuanya terkini, moden dan cantik2 belaka. Hasil makeup juga sgt lawa!! Lg pun bridal uncle mie lah yg paling dekat dgn umh aku.

Ok dh selesai ambik ukuran badan aku dan en.tunang, kite berbincang lg pasal kedudukan meja mkn beradab, pelamin dan mcm2 lg lah. Pastu uncle mie ada tunjuk kt aku lakaran design baju kahwin aku..serius aku tgk lawa sgt.. Mase 1st jumpa uncle tu, aku dh bg gambaran pada uncle design mcm mana yg aku nak..aku mintak itu dan ini..bahagian tu nk mcm ni..bahagian tu nk mcm tu..huhu.. So jumpa hari ni, aku tgk lakaran tu terus jatuh cinta. Sama dgn gambaran yg aku request kt uncle mie. Uncle mie mmg pndai buat baju, reka baju pn cantik dan paling best ikot kehendak customer tp kdg2 pendapat uncle pn penting. So untuk macth kn lg satu warna tu aku serahkan pada uncle nk pilih warna apa untuk naikkan lg keserlahan baju tu.

Uncle dh plan nk buat baju kahwin aku tu guna material kain french lace + satin dan untuk bahagian hiasan baju tu uncle nk guna beaded lace dan bahagian dress ke bwh tu uncle nk guna kain organza atau pun kain net. Ok yg lain2 tu semua aku setuju cuma untuk bahagian baju tu aku nk songket. So bila aku request songket, uncle ok jek, uncle ckp nanti dia akan match kan songket dgn warna lg satu yg sesuai. Design yg cantik tu kekalkan dan nanti baju aku tu akan ada songket, organza atau net dan beaded lace. Untuk baju en.tunang pn request songket jgk.

Sebenarnya aku baru perasan yg aku ni customer yg agak cerewet. Ambik dari pengalaman sebenarnya sbb masa aku bertunang dulu, aku pilih bridal area pasir gudang, johor. Sgt jauh dgn rumah satu hal lepas tu baju pn main pilih je yg mana cantik. Mase fitting tu rasa mcm ok tp bila hari majlis, aku rasa kelakar..yelah pakai baju saiz badan org lain mmg la x cantik kan. Labuhnye bukan main sbb baju tu mungkin 1st owner tu tinggi orgnye kan..huhu..ko boleh bayang x?? Hahaha..Pastu hasil mekap pn aku x puas hati sgt sbb kening jd x center..sebelah ok, sebelah senget..sbb tu skg aku rase skg ni aku agak cerewet kot..kekeke..sbb aku nk pilih bridal pun smpai buat list..dh buat list tapis lg tgk rekaan baju, tgk hasil mekap, tgk design pelamin dan tgk harga jgk. Byk penilaian aku buat dan last2 aku pilih butik uncle mie sbb hasil mekap cantik, rekaan baju moden dan terkini, pelamin not bad la. Bridal lain pn ada kelebihan dari segi design pelamin, dari segi harga dan kuantiti baju yg byk pd harga yg mmg murah tp bila buat perbandingan, baik aku pilih uncle mie sbb bridal lain yg jauh tu pakej agak murah la tapi...ada tapi ok, bila jauh ni ada caj transport smpai ratus2.. harga sama dgn pakej uncle mie yg xde caj ni. Lebih baik pilih uncle mie. Aku yakin, aku buat pilihan yg tepat.. hahahaha..

Ok, sebelum balik tu, tunang aku bayar lg separuh dari harga keseluruhan kt uncle mie. Bg uncle semangat sikit nk buat keje dan dia pn akan confident dgn customer dia betul x? Next week uncle nk pegi KL cari songket yg aku request tu, boleh la uncle guna duit yg kitorang dh bayar td..kekeke..Balance ada lg RM440 tu bayar masa hari pasang pelamin nanti. Ok dh settle, nti bulan 4 baju tu dh siap, uncle inform aku dan boleh la aku dan en.tunang pegi fitting baju kahwin.

Haaa dlm gmbar tu lakaran design baju kahwin untuk aku dari uncle mie. Sebelah kiri tu bahagian depan, sebelah kanan tu bahagian belakang..sempat aku capture siang td.. Cantik x?? Lawa x??? :)
Ok setakat ni je story yg panjang lebar pasal persiapan baju kahwin..hik hik..
Terima kasih sudi membaca cerita aku.

P/S : Abaikan remote control kt tepi kertas tu..letak remote tu nk elak kertas terbang mase aku nk capture gmbar ni..✌

No comments:

Post a Comment