Saturday 20 February 2016

Kisahnya Pre - Wedding Cik Nad

Assalamualaikum...selamat mlm. Agk lmbat sikit update pasal shoot pre wedding aku baru2 ni 14 February 2016.

Sgt menarik nk dikongsi dgn korang situasi semasa pre wedding.. agk memenatkan tp sgt enjoy uoolss!! Adik aku dan bakal adik ipar pn ikot sekali. Lokasi utk shoot pre wedding ni kt Taman Merdeka,JB..Dlm pukul 10.30pagi aku dh gerak pegi butik pengantin nk makeup la..haha..siap makeup dlm 1 jam mcm tu la, kitorang gerak pegi ke JB. Singgah2 mkn dlu dan bla, bla, bla...hahaha. Pukul 2ptg smpai lokasi utk shoot pre wedding.

Adik aku dgn bkl adir ipar, gigih tlg bwk prop yg x seberapa tu kan. Prop tu aku sediakan last minit ok. Esk nk shoot pre wedding, hari ni aku bru terkial2 nk buat prop bagai. Aku taip pastu print kt kedai. Pastu hias2 la sikit. Sgt save kos kt sini. Huhuhu.. Tak lama tu abg Fuad smpai dan kite trus mulakan sesi penggambaran..hahaha.. Mula2 tu kaku sikit sbb x biasa kan dgn photographer pulak tu. Selalu aku selfie je. Haha.. so sepanjang abg Fuad amik gmbar, aku dgn tunang harus dgr arahan. Jgn melawan ok. Dia lebih pengalaman, so kite serahkan kt dia je.. Byk jugak gmbar yg di ambil kt Taman Merdeka je ada 300++ gambar. Suasana tu hujan benti, hujan benti.. gerimis la..tp x mengganggu kitorang. Teruskan jgk dgn pelbagai lg shoot yg bermacam pose..haha.

Dah ptg sikit dlm pukul 4, kite semua pegi mkn dlu. Masing2 dh kelaparan. Lepas mkn tu, plan nk pegi lokasi kedua di Bazar Karat,JB..Tapi x kesampaian sbb cuaca asik nk menangis je kn..hujan sesungguhnya mmg lebat. So xde rezeki aku dan tunang nk shoot kt situ. Sangat kecewa lah tp nk buat mcm mane kn, dah hujan. Jd buat keputusan, kite balik la..cukup la gambar yg ada tu dgn satu lokasi je. Ok, gmbar x siap lg, masih dlm proses. Setakat ni aku bru dpt 2,3 keping gmbar je yg abg Fuad update kt fb. So aku amik kt situ dlu la..hehe..nti dh dpt soft copy siap dgn album, aku update lg ok. Gambar2 ni korang boleh buat kenangan..nti dh tua2, boleh tgk balik mase korang muda2 dlu..huhuhu..mmg best la, gmbar pn sgt cantik! Thank you so much abg Fuad yg sgt sporting. Terbaiklah!!

Nanti kt entri lain, aku update ape persediaan yg korang kena buat sebelum hadapi hari shoot outdoor pre wedding ni berdasarkan pengalaman aku yg x seberapa ni kan..hehehe.. Ok, ni aku belanja sekeping gmbar yg aku amik dari fb abg Fuad..hehe.. Tak sabar nk tgk semua gmbar sekali dgn album.. so excited!!

No comments:

Post a Comment